دسته‌بندی نشده

شما از کدام دسته مشتریان هستید؟

مشتریان را می توان بر اساس روحیات و شیوۀ خرید کردن به دسته های مختلفی تقسیم نمود. در اینجا برخی از گروه های مشتریان را بر اساس روحیات و سبک خرید نمودن برشمرده ام، بد نیست این گروه های مشتریان را یک نگاه اجمالی کنید و اگر کسب و کاری دارید، مشتریانتان را به خاطر آورید و ببینید هر کدام از آنها به چه دسته ای تعلق دارند ! یا حتی ببینید شما در کدام گروه هستید؟

مشتریان بی تفاوت

در واقع اصلاً مشتری نیستند ! آنها بدون توجه به این که کالای شما چیست، با نگاهی بد بینانه فقط ایراد می گیرند. اغلب آنها با شما و دیگران برخورد سردی دارند و بهتر است زیاد با آنها تعامل نکنیم !

مشتری
مشتری

مشتریان حتمی

این افراد دقیقاً می دانند که چی چیزی می خواهند، و چه میزان حاضرند که پرداخت کنند، اگر کالای مورد نظر آنها را داشته باشید، حتماً یک خرید اتفاق خواهد افتاد !

مشتریان معاشرتی

این گروه از مشتریان، بسیار برون گرا هستند ! دوست دارند در مورد خودشان بگویند و در مورد شما بدانند، آنها معمولاً بدون دانستن جزییات خرید می کنند ! شیوۀ برخورد با آنها را بیاموزید تا خریدهای خوبی را از شما انجام دهند !

مشتریان نکته بین

این گروه از مشتریان به ظاهر خیلی برون گرا نیستند، خود متکی و کارمحور هستند، در برخورد با این مشتریان دقت کنید که خرید به سرعت انجام نمی شود و باید از ذکر کلیات خودداری کنید و وارد جزییات شوید !

مشتریان رابطه گرا

این افراد خویشتن دار و نسبت به دیگران فوق العاده حساس هستند، دوست دارند محبوب واقع شوند و حرف مردم برایشان مهم است ! فکر کنم این گروه از مشتریان را به خوبی شناخته باشید ! ویژگی شاخص دیگر این گروه از مشتریان این است که معمولاً دو دل هستند !

به عناوین بالا یک بار دیگر نگاه کنید، شما از کدام دسته مشتریان هستید؟

مشاهده بیشتر

سید حمیدرضا عظیمی

لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.لورم ایپسوم یا طرح‌ نما به متنی آزمایشی و بی‌معنی در صنعت چاپ، صفحه‌آرایی و طراحی گرافیک گفته می‌شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا