یک بیلبورد تبلیغاتی چه زمانی دیده می شود؟


اما این اتفاق بارها و بارها در روز رخ می دهد و بیلبوردهای خوب دیده می شوند. در تهران قیمت میانگین یک بیلبورد تبلیغاتی بالای ماهانه ۲۰ میلیون تومان است ! توصیۀ اکید من به شما این است، که پس از تهیه بیلبوردهای تبلیغاتی با طرحهای دم دستی و به درد نخور این بودجۀ تبلیغاتی که برای اجاره تابلوها صرف کرده اید را هدر ندهید ! بارها دیده ام که بهترین بیلبورهای تبلیغاتی با طرحهای فاقد مفهوم و برنامۀ بازاریابی و تنها توسط یک فوتوشاپ کار معمولی بر روی تابلو رفته است ! این فاجعه است !

بیلبوردها به دلایل مختلف به چشم مخاطبان شما می آیند، این دلایل احتمالا یکی از اینهاست :
- دلایل گرافیکی
- دلایل مربوط به اطلاعات روی تابلو
- دلایل مربوط به جالب و جذاب بودن
- شاید یکی از مهمترینها، دلایل مربوط به خلاق بودن !
به نظرم باید کمی متفاوت بود تا دیده شویم ! من به عمد از واژه «کمی» استفاده کردم ! فکر می کنم، اگر خیلی متفاوت باشد، یا کاملاً خلاقانه باشد، با ریسک روبرو می شویم، من نقطه اپتیموم (بهینه) را در حضور رگه هایی از نوآوری و خلاقیت می دانم.
پس وقتی بیلبورد را گرفتیم، به فکر گرافیک زیبایش، اطلاعات روی تابلو، جذاب بودن تبلیغ و خلاقیت آن هم باشیم !
مقالاتی را در این زمینه نوشته ام، می توانید آنها را هم مطالعه کنید :
پنج قانون برای تبلیغ روی بیلبوردها
نمونه هایی خلاق از تبلیغ روی بیلبورد
تبلیغ محیطی خلاقانه ماگ کیکهای رشد
اگر به موضوع تبلیغات علاقه مند هستید، صدها مقاله و یادداشت کاربردی در اینجا منتظر شماست !
اگر دوست دارید، آرشیو کاملی از ویدئوهای تبلیغاتی ایرانی و خارجی ببینید، اینجا را دوست خواهید داشت !
اگر دوست دارید، آرشیو کاملی از تصاویر تبلیغات محیطی و بیلبوردها و تبلیغات چاپی ببینید، اینجا هم برای شماست !