مدیریت استرس

مدیریتِ استرس یا استرس مدیریت !

در زندگی شهریِ ما، اجتناب کامل از استرس شاید قابل دستیابی نباشد اما باید بتوانیم آن را کنترل کنیم ! که اگر کنترل نشود، استرس همۀ زندگی و کار ما را کنترل خواهد کرد !

استرس شغلی را می توان روی هم جمع شدن عاملهای استرس زا و آن گونه وضعیت های مرتبط با شغل دانستت که بیشتر افراد نسبت به استرس زا بودن آن اتفاق نظر دارند. اینجا سه نکتۀ مهم نهفته است، شخص مورد نظر در کاری که انجام می دهد چقدر تجربه دارد، میزان قدرتش در مقابله با شرایط موجود چه قدر است و این که چه نوع شخصیتی را در محیط کار از خود نشان می دهد.

استرس

استرس

قبلاً در اینجا در مورد تیپهای رفتاری (الگوهای رفتاری) الف و ب نوشته بودم، این الگوهای رفتاری یکی از مهمترین ویژگیهای شخصیتی موثر بر استرسهای شغلی است. نمی دانم چقدر با من هم عقیده هستید که مدیریت سازمان (شرکت) می تواند بر میزان استرسهای شغلی کارکنان به طور مستقیم تاثیر داشته باشد. نباید از عامل جنسیت نیز غافل شویم، پژوهشها نشان می دهد، خانمها بیشتر از آقایان تحت تاثیر استرسهای شغلی هستند.

خلاصه این که، استرسهای شغلی وجود دارند و باید کنترل شوند، بد نیست به این جمله های کوتاهی که نوشته ام کمی فکر کنید :

  • مدیریت زمان را فراموش نکنید.
  • برای استراحت برنامه ریزی کنید.
  • از نوشتن کمک بگیرید.
  • چیزهایی را که نمی توانید تغییر بدهید، بپذیرید.
  • خودتان را بشناسید.
  • استراحت و خواب کافی داشته باشید.
  • در یک زمان فقط یک کار انجام دهید.

اگر مدیر هستید، استرسِ مدیریت بسیار شدید است و شاید اجرای راهکارهای بالا برای آن مقدور نباشید ! مدیران برای مدیریتِ استرسِ مدیریت باید بیشتر تلاش کنند.

سید حمیدرضا عظیمی

سید حمیدرضا عظیمی

من فکر می کنم، تلاش برای افزایش درآمدها بر تلاش برای کاهش هزینه ها ارجحیت دارد!

از هیچ تلاشی برای افزایش درآمد، کوتاهی نکنید !

 

azimiمدیریتِ استرس یا استرس مدیریت !

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Time limit is exhausted. Please reload CAPTCHA.